Alla inlägg under februari 2009

Av Annica - 21 februari 2009 21:20

Idag var Asta på utställning för första gången och inte bara de hon fick träffa sin uppfödare Ulrika på Ullsåsaskennel  och de tyckte hon var toppen och vad har inte en uppfödare i fickan...jo köttbullar..mums


Så rätt som de var så lurade hon ut mig i utställningsringen.. för vem kan motstå en köttbulle. Lite läbbigt tyckte jag de var men glömde bort de för de mesta...

Dommaren klämde och kände lite sedan fick jag springa lite i ringen och de var egentligen ganska kul att få visa upp sig..


Och de slutade med att jag blev BIM så här kommer en liten snabb fotad bild på mig och mina första rosetter och min pokal.


Här kommer även min kritik från dommarn:


Feminin tik av tilltalande modell, mycket välskuret huvud...... slarvar med öronen, tillräcklickligt förbröst, mycket bra bröstkorg, utmärkt vinklar, bra ben och tassar, rör sig väl och blir säkrare och säkrare på underlaget.



Av Annica - 21 februari 2009 21:19

Av Annica - 9 februari 2009 13:25

Av Annica - 9 februari 2009 13:23

Matte kom!

Vi tror vi hittat något..

Av Annica - 9 februari 2009 13:18

Viste inte från början vad jag lyckats fånga på bilden..inte lönt att man sätter sig i någon ställning för att ladda kameran och ta en fantastisk bild.

Utan när de gäller att fånga denna lilla raket på bild så får man helt enkelt bara fota rakt ut...och blev lite snopen när jag såg vad jag fångat på bild..

Så jag fick berätta för Asta att vi ska träna agility när hon har åldern inne och först så måste man ju gå valpkurs.

Av Annica - 9 februari 2009 13:05

Igår skulle jag och min vännina ha de lite mysigt med hundarna i skogen så jag gjorde lite fika som vi kunde ha med oss upp dit. När vi väl är framme så tar min vännina ut Ebba ur bilen som är en mycke stark hund och får spel när hon ser bilar i skogen och givetvis ska där köra förbi en bil precis när vi packar ut hundarna. Jag frågar då om jag ska ta Ebba men hon svarar nej de går bra...och vipps så var både hon och hunden borta. Såg att dom farit runt bilen och att hon stöp i backen...men vilken otur man kan ha då de är bara löv och snö och EN STUBBE..vad tror ni då har hänt..

Jo hon har trillat med all kraft och slagit ansiktet ner i stubben...så vi tillbringade resten av dagen på akuten. . . hon fick sy 5 stygn vid ögat...röntga armen som hon inte kunde röra..fick en stor blodutgutning på kinden och ska göra ett återbesök om 2 veckor.

Av Annica - 8 februari 2009 12:30

Ja nu har de gått ett tag sedan jag själv tittade in här och skrev. Asta växer och håller på att bli en stor tjej. Hon börjar nu närma sig 4 månader. Asta kommer att börja på valpkurs nästa vecka den 10/2 och jag tror hon kommer att tycka de är kul för hon gillar uppmärksamhet och regler.


Vi har varit mycke i skogen och Asta har fått en ny kompis som heter Bianca och hon är då av rasen  Dogue de bordeaux samma ras som Ebba som hon bor ihop med. Och Bianca är t.o.m Ebbas kullsyster.

Här kommer några foton på Asta då hon är ca 3½ månad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards